divendres, 16 de novembre de 2012

ALABASTRE


Professora del curs d'alabastre: Janira Romero

Entorn”
Perfil d'un volum
Per a realitzar la maqueta triarem alguna cosa relacionada amb l'entorn, tant sigui personal o més ampli, més intern o extern, com una emoció, una situació, o un objecte físic, que representarem principalment de forma geomètrica. Tenint present que la maqueta ha de quedar amb una forma més aviat compacta i gruixuda, per a poder ser treballada amb l'alabastre mitjançant la talla directa.
A partir dels esbossos es plantegen les diferents cares i perfils, planta i alçat, que formaran el volum, per a realitzar la idea projectada en una axonometria i així veure'l en perspectiva per entendre com encaixar el volum a la pedra treballant el contorn que donarà forma a la peça.






CURS 2013-2014

“Donem cos al blanc”
Aproximació a la figura humana

Aquest any treballarem la figura humana. Tot realitzant una proposta personal d’algun detall o part del cos, de manera més o menys figurativa, ens aproximarem a treballar la figura humana mitjançant la talla en pedra.












"Enfront el bloc intacte"

Ja hem començat a picar pedra. Després de plantejar la maqueta amb fang toca enfrontar-se al bloc intacte, a la pedra en blanc.






Es aquell moment en que ens trobem enfront de infinites possibilitats, amb tot el potencial, tant de la pedra com del que la treballa. 

Aquell moment màgic en que sense haver començat encara, de la alegria que es sent, sembla haver-se assolit algun objectiu important. 










Cada moment pot ser mirat com un bloc intacte, en cada instant del present ens enfrontem al bloc intacte...














Definim el pla
 
El recorregut d'una línea en moviment genera un pla, les 2D.
 




El pla, limitat per línies que s'aniran definint amb els altres plans, defineix els límits externs del volum.

Ens aproximem a les 3 dimensions...



















Conèixer el procediment de la talla per obtenir el resultat volumètric desitjat.



Primer fem una petita maqueta amb fang per visualitzar en volum la idea a treballar. Una vegada fetes les observacions pertinents sobre la dificultat, la coherència formal, es va passar a fer la talla directa. Aleshores és quan l’alumnat s’enfronta amb la pedra, les eines i, poc a poc, va donant forma i proporcions. 


El punxó, les gradines, les escarpes, la serra, són les eines que s’utilitzen aln principi de l’elaboració. Més tard les llimes i el paper de vidre.



 Finalment, per donar un acabat llis i polit, se li aplica “potea” (un abrasiu).




2 comentaris:

  1. Estic contenta que tot s'hagi arreglat i poder tornar a picar pedra.
    Aquest any s'han incorporat noves alumnes i ens ho passem molt bé.
    Hem de treballar el blanc relacionat amb la figura humana.
    Ja veure'm que surt, però les ganes i són.

    Teresa

    ResponSuprimeix