divendres, 16 de novembre del 2012

ESCULTURA



Professora del curs d'escultura: Carme Malaret

La finalitat del curs d'escultura és que l’alumne/a entengui el volum. La nostra educació visual i
plàstica sempre ha estat molt plana. La bidimensió és el terreny on ens movem amb més confiança.

De petits hem fet molts treballs sobre un paper però pocs amb materials on poguéssim
treballar les tres dimensions. És aquí on tenim el principal repte de l’aprenentatge en un curs

d’escultura.
CURS 2014-2015




CURS 2013-2014
A escultura ja hem començat a treballar. Plecs i torsions del cos és l'anunciat del treball que farà l'alumnat en aquest primer trimestre.
Després d'escollir quina part és vol treballar és busca el volum en una maqueta.


Les més agoserades ja modelen la forma directament amb la mesura que no pot exedir de 30cm x 30cm x 30cm.


Altres encara estan en procés per definir el fragment que volen desenvolupar.










Aquest primer trimestre es va proposar a l'alumnat d'escultura  la següent pregunta:
Com encaixarem en un format geomètric plecs i torsions del cos?
 -Quin serà l’enquadrament i escala de la part anatòmica escollida ?
 -Com el plegarem perquè càpiga dins d’un quadrat de 30x30cm
Cada alumne/a va fer la seva proposta. Des de volums de gran precisió anatòmica fins a treballs quasi abstractes.El fet de posar el zoom en el cos permet ampliar la part de plec o de torsió escollida com volums sense referent.



A l'alumnat que comença aquest any la proposta era la mateixa però en format bidimensional i posant més emfàsi en els plecs de la roba que cobreixen el cos.



Les ganes i l'entusiasme per començar es van copsar en les preguntes que van fer a l'escultor Josep Plaza .















Ja hem començat a tocar fang!



El treball sobre com traslladem els estímuls gustatius al fang ja l'estem acabant. 












Es curiós veure com la diversitat de formes que han sortit tenen dos úniques fonts: el coco i la farina.







El mes de febrer ja hem començat  "el grotesc dins de la quotidianitat" amb propostes molt interessants.









Continuem avançant amb les propostes.


En el tema de" l'engany" ja s'han cuit les peces i ara les submergim amb barbotina de porcellana.









En el "grotesc" comencen a modelar-se personatges que seran protagonistes d'una acció.













                                                                                         
















A escultura iniciem el trimestre amb ganes de perfilar l'esboç de figures i moments grotescos que podem trobar en la nostra quotidianitat.


















Anirem seguint la seva evolució!


Treballem amb fang blanc de baixa temperatura




Els cossos i les situacions grotesques es   van perfilant.













Són processos complexos de modelar i l'alumnat busca recursos per donar expressivitat a les accions
































































































                     























Moments divertits


























La foma la podem entendre en un suport pla però quan es tracta de donar volum, aquells traços
que hem fet sobre un paper, ens costa imaginar que hem de construir una peça de forma
global. Modelant simultàniament davant i darrera, el costat dret i el costat esquerre, la forma va
sortint i s’estableix un diàleg entre el buit i el ple, la forma i la no forma.



L’educació per generar volum es fa a través d’una programació on es van introduint a poc a poc aquests conceptes.
Per aconseguir aquest objectiu em serveixo de certes estratègies per poder elaborar una bona proposta per part de l’alumne/a segons les directrius marcades en la programació.


Metodologia a seguir:
1. Exploració informativa del tema
2. Reflexió i formulació d’hipòtesi
3. Elecció
4. Experimentació projectual
5. Resolució







2 comentaris:

  1. Alumnat d'escultura, ens veiem l'ant que vé.
    Comencem el 9 de gener.
    Que tinguee bones festes!!

    ResponElimina